Tirsdag den 8. august vil togtrafikken over hele landet være reduceret. DMI varsler vindstød af stormstyrke, og som en forholdsregel har DSB besluttet at reducere antallet af tog, der kører. Rejseplanen og dsb.dk opdateres løbende, og passagerer opfordres til at tjekke inden afrejse.

InterCity-tog mellem København H og Aalborg, InterCity-togene mellem Østerport og Esbjerg, og InterCityLyn-togene mellem CPH Lufthavn, Aalborg Lufthavn, Struer og Sønderborg vil køre som normalt. Dog vil InterCityLyn+ mellem CPH Lufthavn og Aarhus H samt InterCityLyn mellem Østerport og Odense (“PendlerLyn”) i myldretiden ikke køre.

På Sjælland vil der være regionaltog mellem Helsingør og Næstved over Roskilde hvert 30. minut med stop på alle stationer. Myldretidstog mellem Helsingør og København H vil dog ikke køre. Der vil være et tog i timen mellem København H og Næstved, men ingen tog mellem Nivå og København H.

Regionaltog mellem Østerport, Næstved og Nykøbing Falster vil køre som normalt, men myldretidstog vil ikke køre mellem Næstved og Nykøbing Falster. Regionaltog mellem Østerport, Holbæk og Kalundborg vil køre et tog i timen mellem København H og Kalundborg samt mellem Østerport og Holbæk. Dog vil myldretidstog mellem Østerport og Kalundborg ikke køre. Regionaltog mellem CPH Lufthavn og Slagelse vil ikke køre.

På Fyn vil regionaltog mellem Odense og Fredericia køre som normalt. I Jylland vil regionaltog mellem Fredericia og Aarhus H ikke køre. Andre tog end normalt vil standse i Børkop, Brejning og Hedensted: i retning mod Aarhus H vil InterCity-tog standse, og i retning mod Fredericia vil InterCityLyn-tog standse.

Tog til og fra Tyskland vil køre som normalt.

Hvis du bliver mere end 30 minutter forsinket, træder DSB´s Rejsetidsgaranti i kraft. Du kan søge om kompensation for din billet på DSB´s hjemmeside. Hvis du har en pladsbillet til et tog, som du ikke kan nå på grund af denne forsinkelse, kan du få refunderet pladsbilletten uden gebyr. Hvis du har en Orange/Orange Fri-billet og bliver forsinket, kan du bruge billetten til den afgang, der ligger lige før eller lige efter din planlagte afgang. Hvis du bliver forsinket og rejsen bliver dyrere, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter.