BUSINESS. Forberedelserne er i fuld gang under Lillebæltsbroen, hvor EventC lige nu er ved at lægge sidste hånd på årets VIP-område til Rock Under Broen anno 2025. Det populære VIP-område har udviklet sig til et stort trækplaster ved festivalen, hvor gæsterne i år kan glæde sig til en ekstraordinær oplevelse med mad, musik og særlige indslag.

Ulrich Nicolaisen fra EventC fortæller, hvad VIP-gæsterne kan se frem til:

»Det, de kan møde inde i vores VIP-område, er ud over, at vi har et fantastisk setup på mad fra Hindsgavl Slot med street food hele dagen, også forskellige udvalg af drikkevarer i vores hovedbar. Derudover har vi i samarbejde med Kære Sommerfest en vanvittig fed både vin- og champagnebar i år. Vi har lavet et stort tippy-telt, hvor der er DJ’er, som spiller imellem alle pauserne fra den store scene. Og derudover har vi en vanvittig terrasse med udsyn over Lillebælt og pladsen op mod scenen.«

EventC har siden 2013 stået bag VIP-området ved Rock Under Broen med undtagelse af et enkelt år, og Ulrich Nicolaisen mener, at VIP-oplevelsen hvert år vokser sig stærkere.

»Vi har været med siden 2013 på nær et enkelt år, og jeg synes, at vi udvikler os hvert år sammen med vores gæster. Vi lytter altid på, hvad der kommer af input. Det, vi synes er rigtig vigtigt, er, at vi ligesom holder et ret højt niveau, samtidig med at alle er velkommen i VIP-området,« siger han.

»Rosé, kaviar og en sindssygt god fest«

I VIP-området mødes gæster fra alle samfundets lag – erhvervsfolk, foreningsfolk, frivillige og politikere. Derfor ligger der ifølge Ulrich Nicolaisen en vigtig udfordring i hele tiden at finde på nye oplevelser:

»Noget af det, vi i hvert fald har taget med, er, at vi inde i midten – hele omdrejningspunktet – skaber en fest. Det bliver rosé, det bliver kaviar, det bliver alt muligt blandet, som ligesom giver en sindssygt god fest.«

Responsen fra gæsterne taler sit tydelige sprog, og populariteten omkring VIP-området vokser konstant.

»Vi har næsten 75 procent gengangere, og det gør selvfølgelig også, at vi kan melde fuldstændig udsolgt lørdag. Vi er rigtig glade for, at der kommer rigtig mange kendte ansigter, men vi må også sige, at vi i år har solgt næsten 250 billetter til Østdanmark. Så der kommer rigtig mange nye spændende gæster til, og det er vi glade for,« fortæller Ulrich Nicolaisen.

Han peger på, at københavnerne i stigende grad har fået øjnene op for Rock Under Broens VIP-oplevelse:

»De er begyndt at kigge på, hvad der foregår i provinsen, de rigtige steder, og hvad der ligesom er det, der dur. Vi må sige, at vores VIP-område virker, og det er vi rigtig glade for.«

En omfattende opbygning med særlige indslag

Opbygningen af det store VIP-område kræver en omfattende indsats:

»Vi har et super samarbejde med Rock Under Broen, som starter allerede 14 dage før. Vores udbyder af telte starter en uge før, og vi rykker fuldstændig ind de sidste tre dage op til for at transformere området til en VIP-fest.«

Og gæsterne kan glæde sig til ekstra særlige oplevelser også i år, fortæller Ulrich Nicolaisen:

»Vi har i år et danseshow med nogle vanvittigt gode hiphopdansere. Vi har en gut, der spiller saxofon undervejs. Så har vi en gut, der står og laver billeder og collager. Så vi prøver hele tiden på at finde nogle andre elementer. Man kan også som pige eller dreng få lavet negle eller blive pebbet op, så man er klar til festen. Så det har vi også i år.«

Alt tyder således på, at Rock Under Broen 2025 bliver endnu en uforglemmelig oplevelsesdag ved Lillebælt.