VisitMiddelfart har brugt de sidste måneder på at udvikle deres nye DNA og koncept. Udviklingen af den nye platform skete samtidig med at sommersæsonen blev lanceres. Så der har været tryk på i lokalerne i Nygade 2 i Middelfart.

Majbritt Chambers, turistchef for VisitMiddelfart kalder det en ’soft-lancering’, hvor strukturen og identiteten er bygget op, men langt fra alle niveauer og ideer er endnu udviklet.

Oplev byerne
Efter flere måneders arbejde i alle dele af kommunen, er de enkelte byers særkende og særpræg kommet til udtryk på den nye platform.

– Vi er særlig stolte af at VisitMiddelfart kan præsentere byerne omkring Middelfart endnu stærkere end før, udtaler Majbritt.

I VisitLillebælt skulle en fælles fortælling og DNA kommunikeres på tværs af byerne Smidstrup, Trelde og Taulov på Fredericia-siden til Wedellsborg, Strib og Brenderup på Middelfart-siden. Derfor var det primært Lillebælt langs kysten samt alt det der foregik på, under og over bæltet der var i fokus i den fælles markedsføring og branding af VisitLillebælt. ”I VisitMiddelfart’s nye identitet kommer hele Middelfart og omegn til udtryk”, fortæller Majbritt.

Det tætte bånd mellem Fredericia og Middelfart fortsætter således i Naturpark Lillebælt samarbejdet. Hvor det netop er kysten og alt det der er på, under og over bæltet, at de to kommuner sammen med Kolding Kommune samarbejder omkring. De tre kommuner danner tilsammen Danmarks største naturpark.

Ny turistfremmestruktur
Grunden til at VisitMiddelfart er ved at skabe en ny identitet og hjemmeside, skyldes at 2020 for VisitMiddelfart, har været præget af en del omstruktureringer på turismeområdet. Den nye nationale turistfremmestruktur, understøtter færre og større turisme destinationer i Danmark.

For VisitMiddelfart har det betydet, at de sammen med Middelfart Kommune, som den sidste kommune på Fyn har valgt at melde sig under fanerne hos Destination Fyn. Et samarbejde med de ti fynske kommuner om at skabe en stærk turistdestination.

Fredericia Kommune har med årsskiftet ønsket en nedlukning af samarbejdsinitiativerne; MeetingLillebælt og Destination Lillebælt. I januar 2021 besluttede VisitFredericia, derfor i fællesskab med VisitMiddelfart at udfase samarbejdet omkring VisitLillebælt, og skabe hver sin nye identitet og platform.

– Udviklingen af den nye identitet og platform for VisitMiddelfart er skabt sammen med bestyrelsen, teamet og interessenter. Fokus for den udvikling har været at identificere den ’bjergtop’, som VisitMiddelfart skal indtage for fremtiden. Det Middelfart og omegn skal kendes på af gæster og turister, fortæller Majbritt.


Skriv en kommentar