Torsdag var foodtrucken Pagodan på plads omme bag headspace Fredericia. For hver solgte burger gav Pagoden 10 kroner til headspace.

Det er første gang, at headspace laver sådan et tiltag som de havde torsdag med Pagodan. Vi var forbi headspace, hvor vi talte med ungerådgiver Cecilie Roed Schultz.

– Vi gør en del i forvejen med at fondraise og vi prøver at være aktive med civilsamfundet i Fredericia. Vi bidrager til dem og de bidrager til os, men det er første gang, at vi har streetfood til headspace i håb om at skrabe penge sammen. Det er “flødeskum” og sjove ting vi vil bruge tingene på, siger Cecilie Roed Schultz og fortæller, at pengene blandt andet kunne bruges til sociale arrangementer.

Cecilie Roed Schultz fortalte også om, hvordan headspace mærker til Covid-19. 

– Vi har kunnet mærke det med antallet af frivillige, der er i huset ad gangen, men de unge kommer stadig og de henvender sig især på chatten, hvor vi har stor fremgang. Vi har holdt mange videosamtaler, hvor vi tidligere holdt mange i centret . I centret er der halvt så mange samtaler som tidligere, siger hun.

0 0 stemmer
Artikel Rating
Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer