De danske frisører er pressede ovenpå det seneste års nedlukninger, men et nyt dansk high fashion brand, samler nu frisørerne i et nyt fællesskab. Det skal styrke frisørerne fagligt og forretningsmæssigt og samtidigt får frisørerne en økonomisk håndsrækning.

Den danske frisørbranche er i knæ som følge af Covid-19. Derfor kan det også virke vanvittigt, at en gruppe erfarne branchefolk ved årsskiftet, introducerede det nye danske high fashion brand epiic hair care, der er en komplet serie af professionelle, high performance hårplejeprodukter, der går hånd i hånd med stærkt fokus på dokumenteret bæredygtighed og økologi.

– Vi har fået over 50 nye forhandlere de første uger af januar, og med den situation vi står i lige nu med Covid-19 nedlukning, er det helt fantastisk. Interessen for vores bæredygtige produkter, men også vores uddannelsesakademi samt muligheden for at blive en del af noget større, stiger dag for dag med interesse fra ind- og udland, fortæller Jan Christensen, CEO og stifter af epiic hair care.

Åbner webshop – og sender fortjenesten til frisørerne

De danske frisører rammes af den stigende nethandel af hårprodukter, og derfor har epiic hair care åbnet en webshop, der skal være et supplement til de fysiske butikker. I webshoppen kan den almindelige kunde, sende fortjenesten videre til kundens egen lokale frisør.

– Frisørernes webshop er åbent 24/7 og de slipper med besværet ved at håndtere lager, pakning og forsendelse samt at binde penge i lager. Det klarer vi. Den enkelte frisør og vores netværk får et kickback på cirka 25% på salget, som man senere kan anvende til at indkøb af produkter hos os eller booke uddannelse på vores frisørakademi. Det er med til at give frisørerne et økonomisk fundament, når de vender tilbage og skal kickstarte deres saloner, fortæller Jan Christensen.

Sammen er vi bedst 

Som noget nyt går epiic hair care all in, når det kommer til at knytte sine frisører tæt til sig. Frisørerne higer nemlig efter fællesskab og nye måder at samarbejde på.

– Vi tænker 360 grader i forhold til frisørerne. Vi hjælper med undervisning, sparring, værktøjer og webshop. Vi er med hele vejen rundt. Flere frisører betegner det som at være en del af ”epiic-familien”, og det har vi faktisk ikke det fjerneste imod. Vi har en fælles interesse i, at vi har så stærk en frisørbranche som mulig, når Danmark åbner igen, men også i fremtiden, påpeger Creative Director Kristian Mørch Bertelsen.

Epiic tager ansvar for naturen

Hos epiic hair care er bæredygtighed, økologi og hensynet til naturen ikke bare buzzwords. Det nye brand går, som det første danske brand, all-in på brug af plast i OWP 1:1 -konceptet. Det betyder, at selskabet fjerner samme mængde plastik fra verdens have og floder, som man benytter i emballagerne. 

– Vores børns fremtid er truet af en overflod af plastik i verdens have og floder. Samtidig risikerer truede dyrearter til lands og vands helt at forsvinde. Det kan vi simpelthen ikke være bekendt, slutter CEO Jan Christensen.

(Foto: AVISEN)

Også glæde i Fredericia

– Det er utrolig spændende at være med på denne rejse. Vi tænker også meget selv på bæredygtighed i vores hverdag. Det er vigtigt, hvilke produkter vi bruger på vores krop og i vores arbejde. Vi vil altid gerne give vores kunder det bedste, og det skal bare være i orden, det man giver kroppen, siger Nicole Christiansen og slutter:

– Vi skal passe på vores jord og tænke på fremtiden. Det gør vi via sådanne initiativer. De økologiske ingredienser fra naturen er den rigtige vej, og at vi genbruger elementer, der kan genbruges er vejen.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer